Challenges of implementing active methodologies during the pandemic. Experience in the kinesiology program at a Chilean university

Desafíos de implementar metodologías activas en pandemia Experiencia en la carrera de kinesiología en una universidad Chilena

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Rommy Bartholomaus
Abstract

Introduction: The COVID-19 pandemic forced universities to adopt emergency remote education, posing a challenge to implement active methodologies. Objective: To analyze the perceptions of professors of Kinesiology programs at the Valdivia and Patagonia campuses of Universidad San Sebastián regarding the implementation of active methodologies in the emergency remote education modality. Methodology: A qualitative study was conducted based on semi-structured interviews with 10 professors. To obtain the results, a thematic analysis of the information was performed. Results: Two conflicting nodes are distinguished; one structural, such as extensive subject programs and digital gaps. Another node is related to teaching activity, evidencing low attendance and student participation, difficulty in teacher-student interaction, excess time, and personal difficulties of the teacher. Conclusions: Of the nodes mentioned, the most relevant were the digital gaps, low attendance and student participation.

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Bogotá: Corporación Universitaria Iberoamericana

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María Inés Burgos-Reyes, universidad san sebastian

Magister en educación Universitaria para Ciencias de la Salud. Con diplomados en Educación Medica y Ciencias de la salud, Seguimiento de prematuros e intervensión Temprana Trastornos , Profesora  Universidad San Sebastián con 10 años de experiencia en el área de rehabilitación niños y adultos, en docencia universitaria y gestión académica.

Camila Joustra -Bartholomaus

Socióloga con 4 años de experiencia. Me he desarrollado en el área académica de investigación social cualitativa y en el área profesional desde la participación ciudadana. Esto me ha permitido manejar de forma complementaria la profundización teórica y el trabajo práctico de gestión. Para ambas áreas de trabajo tengo dos pilares fundamentales. Primero, el contacto personal con los participantes de cada proyecto. Segundo, mantener reportes pulcros con metodologías de investigación pertinentes

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